/Files/images/kartinki/255.jpg

Години прийому батьків:

Понеділок 15:30 - 16:30
Вівторок 16:30 - 17:00



Телефон: (06139) 6-07-23

/Files/images/znachki/Консультації с.jpg

Заголовок
/Files/images/kolektiv/IMG-a85f2eb6c787f726374ac77f99c85c6e-V — копия.jpg

Кезля Тетяна Володимирівна

Професія "соціальний педагог"

Офіційно професія «соціальний педагог» з'явилася в нашій країні порівняно нещодавно. І суспільство ще не зовсім знає чи розуміє, хто такий соціальний педагог. Найчастіше соціального педагога плутають або із соціальним працівником, або з практичним психологом. Без сумніву, ці фахи пов’язані між собою, адже серед академічних дисциплін соціальна педагогіка посідає проміжне місце між психологією та соціологією, поєднуючи в собі певні риси однієї й іншої. Проте, якщо соціальний працівник у рамках роботи в якійсь із соціальних служб допомагає малозабезпеченим і малозахищеним прошаркам населення вирішувати соціальні проблеми – наприклад, отримати певний вид матеріальної допомоги тощо, то соціальний педагог насамперед виховує вміння не падати духом, навчає самостійно знаходити вихід зі складної ситуації, формує людину, особливо молодого віку, як особистість, здатну впоратися з психологічними та соціальними негараздами.

/Files/images/znachki/розочка.jpgПрофесійна діяльність соціального педагога має ряд особливостей. Суть її полягає в тому, що на відміну від учителя чи соціального працівника, соціальний педагог має справу у своїй професійній діяльності з дитиною та підлітком у процесі їхнього розвитку, соціального становлення.

Слід зазначити, що практичний психолог і соціальний педагог є фахівцями, які не можуть бути взаємозамінюваними. У кожного з них відповідно до фаху своя методологія роботи, інструментарій, напрями та зміст діяльності, що відповідають їх функціональним обов’язкам. Психолог більше зорієнтований на внутрішній світ дитини, натомість соціальний педагог обов’язково намагатиметься допомогти соціалізуватися, тобто самореалізуватися, не випадаючи за межі суспільства, знайти своє місце в ньому і водночас бути корисним для інших.
/Files/images/znachki/k318[1]_thm.jpgДіяльність соціального педагога в закладах освіти передбачає створення умов для успішної соціалізації та адаптації дитини, як процесу набуття нею соціальної компетентності, формування і ствердження її як особистості, входження в активне громадське життя. Соціальний педагог – ключова фігура в закладі освіти, яка покликана об'єднати зусилля родини, навчального закладу, громадськості, для надання допомоги дитині. Тому слід зазначити, що робота соціального педагога за будь-яким напрямком стає більш ефективною завдяки співпраці з психологом, педагогічним колективом, батьками, адміністрацією навчального закладу та спеціалістами з різних соціальних служб, правових, медичних установ тощо. Така взаємодія дає змогу здійснювати інтегрований підхід щодо соціально-педагогічного супроводу учнівської молоді в сучасних умовах.

Одним з головних завдань соціального педагога є допомога дитині виразити себе, свої бажання, свої емоції, знайти себе як унікальну особистість. Яким чином вирішується це завдання? Все починається з діагностики. Кожен навчальний рік починається з складання соціальних паспортів класів. На їх основі складається соціальний паспорт закладу. Спільно з класними керівниками визначаємо, хто з дітей заслуговує більшої уваги. На дітей "групи ризику" ведеться соціальна історія.

Існує думка: діти "групи ризику" - це "важкі діти". Але це не зовсім так. Особливої уваги і турботи соціального педагога вимагають діти, які мають певні соціальні проблеми: слабке здоров'я, проблеми в міжособистісному спілкуванні, низьку успішність, важкі соціальні умови, складні відносини між членами сім'ї і т.д. Адже за певного збігу обставин ці проблеми можуть загостритися і дитина не завжди може впоратися з ними. Ось тоді вона стає "важкою". Щоб цього не сталося, соціальний педагог проводить з такими дітьми активну роботу.
/Files/images/znachki/126773.jpgЗ деякими дітьми потрібно проводити індивідуальну роботу з розвитку емоційної сфери, формування культури почуттів, тобто вмінню замінити негативні емоції позитивними, моральними, етичними, інтелектуальними почуттями.
Усі батьки дуже лякаються, коли помічають, що дитина поводиться агресивно, краде, бреше, занадто замкнена, брутальна. Та й як тут не хвилюватися. Але насправді всі ці види поведінки є лише сигналом - чогось наша дитина ще не вивчила, чи чогось їй не вистачає, щось відбувається всередині неї, що змушує її так поводитись. В усіх таких випадках перелякані батьки приділяють багато негативної уваги, намагаючись «вигнати бісів». Це призводить до того, що негативна поведінка дитини навіть може посилюватися. Спробуйте усі свої звернення до дитини замінити з негативу на позитив.

Допомогти дитині знайти себе, компенсувати соціальне неблагополуччя цікавою справою, знайти нових друзів і однодумців - це головний успіх в роботі соціального педагога.

/Files/images/razdeliteli/41bdb2506cf4.jpg


Фотоальбом

/Files/images/novini/2018/lyalka_yak_persona/IMG_20171222_092115.jpg

Соціальним педагогом Широких О.О. почалася впроваджуватися інноваційна методика «Лялька, як персона». На даний час, цю методику, продовжує використовувати в своїй роботі Кезля Тетяна Володимирівна.

Ця методика зацікавила спрямованістю на формування соціальної компетентності, розвиток емпатії, виховання толерантного ставлення до дітей з особливими потребами. Це новий ресурс, інструмент допомоги, підтримки в роботі для кращого розуміння світу дитини, набуття позитивного, гармонійного та неконфліктного досвіду взаємодії «дитина - дитина», «дитина - дорослий». (Софій Н. З., Найда Ю.М. ).

З використанням методики «Лялька, як персона» в заклад і розроблена система занять спрямованих на відтворення і засвоєння соціальних відносин, в яких формується і вдосконалюється соціально активна індивідуальність дитини. Особлива увага приділяється питанням рівноправності, глузування, дискримінації, знущання, розвитку емпатії.

«Проблемна ситуація» ляльки складається відповідно теми заняття і саме потреба діалогу з вирішення проблеми ляльки сприяє розвитку у дітей навичок спілкування, вміння сформулювати свої запитання щодо особливостей ляльки або ситуації, в яку вона нібито «потрапила».

Діти усвідомлюють і проявляють емоції з цим пов’язані, обговорюють, як можна діяти в цій ситуації. Дітям з особливими потребами, а саме дітям з ДЦП в старшій групі, лялька в інвалідній колясці дала відчути себе рівноправними членами в дитячому колективі, адже вони одразу зіставили себе з лялькою (ми не одні, ми такі, як вона), співчували їй, приймали активну участь в вирішенні її проблеми і були дуже раді тому, що змогли допомогти.

Цікавими є ситуації, коли лялька приходить не одна, а з подружкою, або другом, і просить дітей вирішити конфліктну ситуацію. Такі ситуації створюються, коли діти вже знайомі з ляльками, знають їх ім’я та історію, вважають їх своїми друзями, і членами дитячого колективу. Тому

розв’язуючи конфліктні ситуації вони вчаться вирішувати їх в житті без насильства, спокійно і зважено.

Особливо вдалим прихід ляльки є на заняттях де засвоюються основи правової культури. Саме такі теми не завжди легко сприймаються дітьми, а лялька дає змогу не нав’язливо, з допомогою вирішення проблеми засвоїти її. На деяких заняттях соціальний педагог активно вступає в бесіду, веде дітей до правильної розв’язки, тим самим сприяє до засвоєння теми. Тобто ідея введення ляльки в заняття була такою: лялька «задає проблему (тему)», діти її обговорюють, розвивають, вирішують, педагог направляє в потрібному руслі. Результат: засвоєння теми (вирішення проблеми).

Отже, використання набору різноманітних ляльок-персон, та спільних ігор дозволило зробити заняття сучасними, пізнавальними та цікавими для дітей.

/Files/images/novini/2018/lyalka_yak_persona/20180110_150901.jpg

/Files/images/konsultativniy_tsentr/головна-e1536669032630.jpg Що таке булінг???


/Files/images/znachki/1безр.png


Фотоальбом

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.