/Files/images/ozdorovchiy_tsentr/sensorna_kmnata/Сенсорна кімната.png

/Files/images/ozdorovchiy_tsentr/sensorna_kmnata/image039.jpg

Для вирішення завдань психоемоційної корекції ми створили сенсорну кімнату, в якій особливим чином організоване середовище, що складається з безлічі різного роду стимуляторів, які впливають на органи зору, слуху, нюху, дотику і вестибулярні рецептори.

Поєднання різних стимулів (світла, музики, кольору, запахів, тактильних відчуттів) надає різний вплив на психічний і емоційний стан людини: як заспокійливий, розслаблюючий, так і тонізуючий, стимулюючий, відновлюючий..

/Files/images/ozdorovchiy_tsentr/sensorna_kmnata/image033.jpg Заняття в сенсорній кімнаті проводяться педагогами 1 раз на тиждень для всіх вікових категорій. Ми навчаємо дітей різним прийомам саморегуляції, що допомагає їм долати емоційне напруження, бар'єри у спілкуванні, краще розуміти себе та інших, дає можливість висловити своє «Я».


Технології, використовувані
в роботі.

Методика роботи в сенсорній кімнаті заснована на поетапному включенні і синхронізації всіх сенсорних потоків через різні види стимулюючого впливу і, що особливо важливо, самостійної діяльності дитини.

/Files/images/ozdorovchiy_tsentr/sensorna_kmnata/image029-2.jpg Під час проведення занять використовуються такі технології:
• кольоротерапія- впліває на настрій и загальний стан людини;
• світлотерапія- покращує стан імунної системи; регулює функції багатьох гормонів;
• звукотерапія-лікує звуками природи ;
• ігротерапія-допомогає дитині висловити свої переживання найбільш прийнятним для неї чином через гру; проявити творчу актівність у вірішенні складний жіттєвіх ситуацій модельованіх в ігровому процесі. особливо це стосується дітей замкнутих, сором'язливих, не комунікативних, в тому чіслі дітей з особливими потребами;
/Files/images/ozdorovchiy_tsentr/sensorna_kmnata/DSC_81232.jpg • ароматерапія-лікування широкого кола хвороб ароматами за рахунок ефективного впліву на емоції та настрій дітей;
• релаксація-допомагає зміцнити та врегулювати психічне здоров'я
• дихальна гімнастика;
• пальчикова гімнастика;
• гімнастика для очей;
• психогімнастика;
• міміка;
• масаж і самомасаж.
Форми і методи роботи:
• психотерапевтичні ігри;
• дидактичні ігри, відповідні завданням.
• вправи на м'язову релаксацію;
• комунікативні гри;
• метод спрямованої уяви;
/Files/images/ozdorovchiy_tsentr/sensorna_kmnata/slide0158_image053.jpg • метод колірної діагностики (вибір кольору);
• вправи;
• психогімнастика;
• прийоми арт-терапії;
• психологічні етюди.
Для проведення занять були створені умови:
обладнання сенсорної кімнати направлено як для релаксації, так і активації дітей, а також працює на стимуляцію інтересу та рухової активності дітей, стимулює і підтримує увагу, створює радісну атмосферу свята.
Світлове обладнання для темної кімнати:
• стіни жовтого, блакитного, зеленого кольору з кольоровим підсвічуванням;
• тренажер «зоряне небо» ;
• тренажер «водоспад»;
• тренажер «різнокольоровий дощ»;
• світильники «Літаюча тарілка», «Лава» , «Свіча», «Аквалампа»
• дзеркала з підсвічуванням;
• мультимедійна установка.
/Files/images/ozdorovchiy_tsentr/sensorna_kmnata/image035.jpg Обладнання світлої кімнати:
• м'які іграшки;
• дитячі подушечки ;
• сенсорні іграшки
• настінне пано «Їжачок»
• тренажер «Веселка»;
• композиція «Акваріум»;
• фонтани «Гномики» , «Хлопчик на черепасі», «Чарівний фонтан»;
• тренажер «Жива квітка»;
• сенсорна доріжка для стоп;
• підвісна система «Мелодійний дзвін»;
• зволожувач повітря;
• аромалампи;
• плазмений телевізор
• магнітофон;
• записи природних звуків, розслаблюючої музики;
Роздатковий матеріал:
•масажні м'ячики чотирьох кольорів;
•масажери для рук;
•нетрадиційне обладнання для розвитку дихального апарату: повітряні кулі, мильні бульбашки, пластикові пляшки з «конфетті», дудочки-свистки, вертушки.
Світлове обладнання кімнати служить як для релаксації, так і активації . До першої групи належать фібероптичні ефекти: зоряне небо, зоряний дощ, водоспад, лампи «Лава», дзеркальні кулі з підсвічуванням і ін До другої групи - проектори ефектів, інтерактивні панелі, системи прожекторів. Застосування обладнання активаційного блоку сенсорної кімнати направлено на стимуляцію дослідницького інтересу та рухової активності дітей.

/Files/photogallery/881/Занятие 12 гр.jpg

Плазма або мультимедійна установка - сприйняття светоеффектов, вироблених даним приладом, розвиває:
- зорове сприйняття;
- уяву;
- знижує рівень тривожності;
- сприяє психо-емоційному комфорту під час занять та відпочинку.
Тренажер «Зоряне небо» - важлива складова інтерактивного середовища темної сенсорної кімнати. При взаємодії з панно у дитини виникає відчуття, ніби то він доторкається рукою до зірок. Тренажер використовується для стимуляції візуальних відчуттів, просторових уявлень і орієнтування , розвитку сприйняття, уяви, уваги, а також зниження психо-емоційного і м'язового рівня.
Музичний центр + набір музичних дисків - музика може підвищувати та знижувати тонус мускулатури, надавати знеболюючу дію, посилювати імунні реакції. Її благотворний вплив на нейроендокринну систему допомогає долати стан самотності, покращує психо-емоційний фон, підвищує соціальну активність, полегшує формування нових відносин і установок; розвиток слухового сприйняття; створення психологічного комфорту.
Дзеркальне панно - дозволяє розширити навколишній простір навколо обладнання сенсорної кімнати та посилити вплив світлових ефектів. Також дзеркала сприяють:
• Розвитку візуального сприйняття власного тіла;
• Міміки і пантоміміки;
• Розвитку вміння висловлювати різні емоційні стани;
• Формуванню впевненості в собі.
Релаксатор - портативний прилад, що дозволяє впливати на відчуття людини звуком, запахом і світлом, тим самим стимулюючи всі аналізатори; сприяє розвитку нюху, формуванню вміння диференціювати запахи; має антистресовий вплив, стабілізує психічний стан.
Система "Мелодійний дзвін" (музика вітру). Приємні переливи ніжних звуків діють заспокійливо. Крім того, ці звуки служить сигналом переходу від однієї діяльності до іншої , тим самим сприяючи переключенню уваги і розвитку процесів саморегуляції. У роботі з дітьми" музику вітру " використовую для тренування дихання.
Середовище сенсомоторного розвитку ( сенсорні іграшки, мілкий роздатковий матеріал, настінне тактильне панно «Їжачок», пальчиковий театр, чудовий мішечок, конструктор, м'який ящик з дрібними камінчиками, кульками, каштанами, квасолею і т.д.) Використовується для розвитку координаційних і сенсорно - перцептивних здібностей, а також їх корекція, що значимо для дітей раннього віку, розвитку загальної та дрібної моторики. Це середовище, де моторно-руховий розвиток йде на основі поліфункціонального ігрового устаткування, що дозволяє дітям взаємодіяти з ними.

Організація занять

Програма занять сенсорній кімнаті включає в себе три етапи: ознайомлювальний, адаптаційний і розвиваючий .
Необхідною на перших етапах є попередня підготовка дітей через розповідь про казкову, чарівну кімнату.
Ознайомлення з сенсорною кімнатою починається без включення сенсорних панелей, поступово та поетапно вводяться в дію елементи сенсорної кімнати.
Заняття проводяться підгрупами по 10-15детей. Час залежить від віку, якості уваги, поведінки дітей:
• I-II молодша (10-15хвилин);
• середня-старша група (20-25хвилин);
• підготовча група (25-30хвилин).
Програма розрахована на 2 цикли по 12 занять.
Заняття проводяться один раз на тиждень.
1-ий цикл: жовтень-грудень;
2-ий цикл: лютий-квітень.

Структура занять

Кожне заняття складається з вступної, основної та заключної частин.

1. Вступна частина (ритуал вітання, розминка) включає в себе ігри та вправи, що допомагають зняти психоемоційне напруження, розвинути комунікативні здібності, психологічно налаштувати дітей. Дуже важливо створити позитивну мотивацію на заняття - це вдається через інтерактивні вправи.
Ритуали привітання ( прощання ) є важливим моментом роботи з дітьми, що дозволяє згуртувати їх, створити атмосферу групової довіри та прийняття, що, у свою чергу, надзвичайно важливо для плідної роботи.
Розминка є засобом впливу на емоційний стан дітей, рівень їх активності, виконує важливу функцію налаштування на продуктивну групову діяльність. Певні розминочні вправи дозволяють активізувати дітей, підняти їх настрій, інші, навпаки, спрямовані на зняття емоційного надмірного збудження.
2. Основна частина (релаксація, ігри та вправи з використанням обладнання сенсорної кімнати, оздоровчі вправи)-являє собою сукупність вправ і прийомів, спрямованих на реалізацію завдань конкретного заняття, формування позитивної емоційно-вольової стабільності; активізацію пізнавальної діяльності. Послідовність вправ припускає чергування діяльності, зміну психофізичного стану дитини. Основна частина включає в себе активний блок і релаксаційний блок, який дозволяє використовувати сенсорну кімнату не тільки, як засіб проведення дозвілля і релаксації дітей з обмеженими можливостями, але і як один з методів корекції емоційного стану, який заснований на поетапному включенні і синхронізації всіх сенсорних потоків через різні види стимулюючого впливу і, що особливо важливо, самостійної діяльності дитини.
3. Заключна частина (підбиття підсумків, ритуал прощання).


.

Фотоальбом

.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

  • Елена

    2014-05-13 09:41:33

    Мой ребенок с восторгом рассказывал о сказочной комнате, которую они посещали в детском саду. Теперь я вижу, действительно, что это похоже на сказку. Большая благодарность руководству детского сада!...

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.